#MissLyckad
7386
post-template-default,single,single-post,postid-7386,single-format-standard,theme-bridge,bridge-core-2.1.1,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-19.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive

#MissLyckad

#MissLyckad

Häromdagen var jag på ett intressant event om sociala medier i Gbg. Det var min goda vän och kollega i fotobranschen, Eva-Lena som tipsat om eventet och vi åkte tillsammans dit. Oerhört lyxigt att få prata foto, fotobusiness och sociala medier ostört dryga två timmar i bilen. Eva-Lena är alltid så himla bjussig och delar med sig av all sin erfarenhet och vishet frikostigt och hjärtligt. Fint med en sån vänskap.

Förutom intressanta diskussioner i ämnet “marknadsföring via sociala medier” så fick vi även information om kampanjen #misslyckad från Stendahls där eventet hölls. Så himla viktigt budskap i kampanjen; att unga människor – främst tjejer naturligtvis – känner sig misslyckade när de jämför sig med andra på sociala medier. Kampanjen går ut på att bredda idealen i sociala medier och uppmuntra människor att trivas med sig själva och stå för det. Kampanjen har tagit fram t-shirten jag har på mig på bilden med texten: “Never alter you authenticity approval. Alter the norm.” En bra påminnelse för oss alla. T-shirten går att beställa på hemsidan och 75 spänn av varje såld tisha går till Friends som arbetar med antimobbing.

No Comments

Post A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.