#MissLyckad

Häromdagen var jag på ett intressant event om sociala medier i Gbg. Det var min goda vän och kollega i fotobranschen, Eva-Lena som tipsat om eventet och vi åkte tillsammans dit. Oerhört lyxigt att få prata foto, fotobusiness och sociala medier ostört dryga två timmar i bilen. Eva-Lena är alltid så himla bjussig och delar med sig av all sin erfarenhet och vishet frikostigt och hjärtligt. Fint med en sån vänskap.

Förutom intressanta diskussioner i ämnet ”marknadsföring via sociala medier” så fick vi även information om kampanjen #misslyckad från Stendahls där eventet hölls. Så himla viktigt budskap i kampanjen; att unga människor – främst tjejer naturligtvis – känner sig misslyckade när de jämför sig med andra på sociala medier. Kampanjen går ut på att bredda idealen i sociala medier och uppmuntra människor att trivas med sig själva och stå för det. Kampanjen har tagit fram t-shirten jag har på mig på bilden med texten: ”Never alter you authenticity approval. Alter the norm.” En bra påminnelse för oss alla. T-shirten går att beställa på hemsidan och 75 spänn av varje såld tisha går till Friends som arbetar med antimobbing.

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Arkiv

Kategorier

Meta

Anna Lindblom Skrivet av:

Bli först att skriva en kommentar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.