#MissLyckad

Häromdagen var jag på ett intressant event om sociala medier i Gbg. Det var min goda vän och kollega i fotobranschen, Eva-Lena som tipsat om eventet och vi åkte tillsammans dit. Oerhört lyxigt att få prata foto, fotobusiness och sociala medier ostört dryga två timmar i bilen. Eva-Lena är alltid så himla bjussig och delar med sig av all sin erfarenhet och vishet frikostigt och hjärtligt. Fint med en sån vänskap.

Förutom intressanta diskussioner i ämnet ”marknadsföring via sociala medier” så fick vi även information om kampanjen #misslyckad från Stendahls där eventet hölls. Så himla viktigt budskap i kampanjen; att unga människor – främst tjejer naturligtvis – känner sig misslyckade när de jämför sig med andra på sociala medier. Kampanjen går ut på att bredda idealen i sociala medier och uppmuntra människor att trivas med sig själva och stå för det. Kampanjen har tagit fram t-shirten jag har på mig på bilden med texten: ”Never alter you authenticity approval. Alter the norm.” En bra påminnelse för oss alla. T-shirten går att beställa på hemsidan och 75 spänn av varje såld tisha går till Friends som arbetar med antimobbing.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.